+359 34 44 35 33
ДРАМАТИЧНО-КУКЛЕН ТЕАТЪР "КОНСТАНТИН ВЕЛИЧКОВ" ПАЗАРДЖИК
info@theatrepazardzhik.com

Blog

Lattest News Aroud Business

Мъже под чехъл

Мъже под чехъл

МЪЖЕ ПОД ЧЕХЪЛ от Миро Гавран

Постановка: Владлен Александров

Сценография: Иван Карев

Ако един оправдан след погрешна присъда затворник внезапно се завърне при разведената с него жена? Ако, понеже няма къде да отиде, поиска да живее в апартамента, който отчасти му принадлежи и който тя обитава с новия си съпруг? Ако новият прояви разбиране и каже, че няма нищо против? Ако учениците и (защото тя е учителка) започнат да и се подиграват, че живее с двама мъже по (казано на техния език) “системата сандвич”? Ако двамата неочаквано сприятелили се мъже толкова я вбесяват, че ги изгонва да спят заедно на дивана, а тя остава сама в брачното ложе? Ако внезапно се появи още една жена и заедно с това неудържим пристъп на ревност? Всички тези въпроси трябва да си зададе великолепната комедийна актриса АЛБЕНА КОЛЕВА в звездното обкръжение на ТОНЧО ТОКМАКЧИЕВ и КИРИЛ ЕФРЕМОВ.

Участват: Албена Колева, Тончо Токмакчиев, Кирил Ефремов

Жена ми се казва Борис

Жена ми се казва Борис

ЖЕНА МИ СЕ КАЗВА БОРИС, комедия от Рафи Шарт

Превод: Светлана Панчева

Постановка: Владлен Александров

Сценография: Петьо Начев

Костюми: Антония Попова и Алина Тютър

Никой няма да иска да се окаже в положение, когато любовница му внезапно му заявява, че ще се срещне с жена му, за да й разкаже всичко за тяхната двегодишна интимна връзка! Случайността изпраща на Жорж (Станимир Гъмов) спасител, в лицето на артистичния и изобретателен Борис (Любо Нейков). “Спасителят” обаче забърква такъв вихър от недоразумения, че една провинциална брачна двойка панически бяга от Париж, за да е далеч от столичните безумия, една жена губи мъжа си, друга – любовника си, един мъж през съвсем кратки отрязъци от време се чувства ту като рогоносец, ту като щастлив съпруг, друг вече не е наясно със сексуалната си ориентация.

Участват: Станимир Гъмов, Любо Нейков, Стефан Рядков, Петьо Петков - Шайбата, Диана Любенова, Ернестина Шинова, Жанина Дончева 

ЖЕНИТБА

ЖЕНИТБА

ЖЕНИТБА
Комедия от Н. В. ГОГОЛ

Режисьор: Лилия Абаджиева
Сценография и костюми: Васил Абаджиев
Продукция на: ДКТ " Константин Величков"- Пазарджик

Участват: Любо Нейков, Снежана Макавеева, Албена Павлова,
Моню Монев, Румен Угрински, Станимир Гъмов, Невена
Бозукова, Роберт Янакиев, Жанина Дончева, Васил Витанов

“ “Женитба” е създадена през 1842 година и определена от Гогол като “съвсем невероятно събитие в две действия”. Въпреки че е писана преди близо 200 години, ни дава да разберем, че възможността за изкушение се корени в самата човешка природа – такава, каквато е била винаги. И по-точно в нейната исконна двойственост, в посятата в нея сякаш вечна вражда между сетивността, тялото, интелекта, духа, между чувствата, емоциите, страстите и повелите на дълга, морала, съзнанието, разума.

Остроумието на Гогол и отношението му към несъзнаваното в “Женитба” за мен е естетическа сублимация на силата на изкушението като влечение, чувство, страст, в конфликт с моралния дълг, който спира да различава доброто от злото.

Човекът е загадка в света и може би най-великата загадка. Представата ми за театралното е свързана с изследването на живота на духа, с изследването на човека между реалното и въображаемото, между високото и низкото, между божественото и демоничното. Но представата ми за театралното е свързана с пристрастието ми към преувеличеното и ироничното. Гогол, според мен, като в някакво криво огледало ни дава да се видим, да се погледнем отстрани. Преувеличава до пароксизъм подвластността ни на вечните ни копнежи и желания. Именно като в някакво криво огледало ни показва как именно те – чувствата, емоциите, страстите, увличат човека във въртопа на живота; правят човека безсилен да се съпротивлява и го завличат към дъното или бездната, ако… Ако срещу тях не се изправи с достатъчно сила разумът, съзнанието за дълг, които единствени могат да опазят човека в границите на човешкото. В света на желанията невинни няма.”


Лилия Абаджиева

времетраене: 110 мин

 


Галерия


 

Великденско вино

Великденско вино

ВЕЛИКДЕНСКО ВИНО или ОБВИНЕНИЯ СРЕЩУ СВЕЩЕНОДЯКОН ИГНАТИЙ ЛЕВСКИ И ЛОВЕШКИТЕ ТРУЖЕНИЦИ, ОТПРАВЕНИ ОТ КРЪСТЬО ТОТЕВ НИКИФОРОВ В ДОЛНОКРАЙСКАТА ЧЕРКВА “СВЕТА БОГОРОДИЦА” от Константин Илиев

Постановка: Константин Илиев

Сценография: Иван Карев

Иконография: Атанас Шекеров

На Великден поп Кръстьо Никифоров е сам в празната църква “Света Богородица”.Приготвил е свято причастие, но дори немият клисар отказва да го приеме от ръката му. Защото то може би съдържа отрова. Убийство чрез отравяне е начинът, по който някои ловешки граждани са мислили да отмъстят на свещеника, обвинен, че е предал през 1872 година на турците Васил Левски. Пиесата “Великденско вино” е играна в течение на 10 години в Драматичния театър “София”, 10 години в Народния театър “Иван Вазов”, както и в почти всички български театри. Това в нея, което особено привлича публиката е необикновеният поглед върху взаимоотношенията Васил Левски – Поп Кръстьо. Оставяйки свещеника от своя гледна точка да разкаже кое как е станало, Константин Илиев оспорва наложената от Захари Стоянов версия за предателство, свързано със злоупотреба на комитетски пари. Вината на Поп Кръстьо, но и не само на него, има далеч по-сложен обхват. До трагичните измерения на истината се стига чрез едно наситено с драматични обрати действие.

Участват: Димитър Терзиев, Гроздан Даскалов

Женска логика

Женска логика

ЖЕНСКА ЛОГИКА от Анатолий Крим

Превод: Надя Попова

Постановка: Владимир Петков

Сценография и костюми: Петър Митев

Една самотна, все още млада жена е изправена пред избор: богат и влиятелен мъж и предлага женитба. Прелюдия към нея е разходка до Париж. Появите му са в стила на едновремешните аристократи, макар и в условията на днешна Русия: Луксозен автомобил „Бентли“ вместо каляска и неизменните каси с шампанско. Съперникът му няма какво да предложи освен любовта си. Изборът, който прави младата жена, като че ли противоречи на логиката. А може би не. Ако е оправдано понятието „женска логика“, както известният украински драматург е озаглавил творбата си. „Лирическа комедия за любовта“ – така театралната критика в родината на Анатолий Крим характеризира пиесата след една от многобройните и постановки.

Участват: Людмила Даскалова, Георги Керменски, Кристина Топалова (гост), Диана Досева, Тодор Танчев

Как се търси нов съпруг?

Как се търси нов съпруг?

Информацията се обновява

Image